اندیشه امین

مباحثی پیرامون حوزه انقلابی

مجموعه چهارم از قسم چهارم قرآن (قسم مفصل): بیان آنچه که باید از ایمان صادر شود

مجموعه چهارم: بیان آنچه که باید از ایمان صادر شود

در سوره ممتحنه مشخص شد که اصل اساسی در ارتباط بین اولیاء الله و دشمنان خدا، عداوت و دشمنی است. پس از آن در این مجموعه ابتدا سوره صف بیان می شود تا از جهاد و قتال در راه خدا بحث کند که این، مظهر تبدیل عداوت و دشمنی، به عملی ایجابی است.

سپس سوره جمعه بیان می شود تا حجت هایی را بر علیه یهود اقامه کند. همانها که در مواجهه با اسلام با عقده مواجهه می شوند. سوره جمعه راه مواجهه با بیان را  با دشمنان نشان می دهد.

سپس سوره منافقون برای نشان دادن نمونه هایی از مردم بیان می شود که به هیچ وجه ایمان در نظر آنان وجه مثبتی نخواهد داشت.

سوره صف از مظهری از مظاهر ایمان به خدا و رسولش ص بحث می کند. سوره جمعه از حکمت بعثت رسول الله ص بحث کرده و سوره منافقون، طایفه ای را نشان می دهد که مظاهر ایمان در آنها بروز ندارد و حکمت بعثت رسول الله ص را محقق نمی کنند.

سوره صف امر به جهاد، سوره جمعه امر به اقامه جمعه و سوره منافقون امر به ذکر و انفاق می کنند و هر یک از سوره ها به صورتی نقششان را در بنای امت اسلامی ایفا می کنند.

این سه سوره در مقدمه سوره بقره تفصیل داده می شوند

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

امین اسلامی دانش آموخته کارشناسی ارشد معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق (ع).
از سال 89 در زمینه آموزش مجازی و تولید دوره های آموزشی تحت وب فعالیت هایی انجام داده ام. درحال حاضر این سایت محملی برای انتشار محصولات تولید شده با موضوعات مختلف از جمله «حوزه انقلابی» است.

قدرت گرفته از بلاگ بیان » طراحی قالب بلاگ بیان